allnews-epirus

ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΨΕΙΣ: "ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΑΦΕΛΕΙΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ..." .ΕΤΣΙ ΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΥΚΝΩΣΑΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ...ΤΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ???

 
 ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ
----------------------------------------------------
«Πληρώστε αφελείς Ηπειρώτες και τα διόδια – χαράτσια της Εγνατίας Οδού και μη μιλάτε…».
Κάπως έτσι θα σκέφθηκαν οι ακριβοπληρωμένοι χαρτογιακάδες των αρμόδιων υπουργείων και της Εγνατίας Οδού, υποχρεώνοντας σε μια διαδρομή περίπου 120 χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο, να πληρώνουν τρεις φορές διόδια μόνο στην Ήπειρο, πέρα από τα διόδια που θα πληρώνουν για να φθάσουν Θεσσαλονίκη,  ή στα σύνορα.
Και μη νομίζετε ότι η μεταχείριση αυτή για την Ήπειρο είναι τυχαία… Είναι πολύ καλά σχεδιασμένη, με τακτική φιλόδοξων για καλοπληρωμένη καριέρα «golden Boy» και ποντάρουν πάνω σε κάτι απλό που δυστυχώς είναι «επιβαρυντικό» για τους Ηπειρώτες και όχι μόνο.
 Δηλαδή γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η Εγνατία Οδός, είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ  για την οδική σύνδεση της Ηπείρου με την Μακεδονία. Κι αυτό γιατί, η παλιά σύνδεση, (μέσω Κατάρας, Θεσσαλίας, κ.λ.π.), απαιτεί 7ωρο στην καλύτερη περίπτωση ταξίδι ταλαιπωρίας και τον χειμώνα πολύ περισσότερες ώρες με τις χιονοπτώσεις στην Κατάρα. Αυτό σημαίνει και πολύ μεγαλύτερες δαπάνες σε καύσιμα κ.λ.π. Άρα…
Σκέφθηκαν οι «εμπνευστές» των διοδίων… «Τι θα κάνουν? Θα αναγκαστούν οι Ηπειρώτες και όσοι χρησιμοποιούν την Εγνατία, να πληρώσουν ότι τους ζητήσουμε, γιατί σε καμιά περίπτωση δεν τους συμφέρει η παλιά εναλλακτική διαδρομή. Έτσι ταυτόχρονα, καλύπτουμε και τα ζητούμενα από αυτούς που θα τους παραχωρηθεί για εκμετάλλευση ο αυτοκινητόδρομος, ώστε να μη έχουν απώλειες κερδών…».
  
Υπάρχει κάποιος που αμφιβάλλει σε αυτά? Οι «εμπνευστές» μπορούν να αντικρούσουν τα επιχειρήματα?  Δεν αποκλείεται να ισχυριστούν ότι, στην Ήπειρο ήταν τα δυσκολότερα κομμάτια της Εγνατίας, δαπανήθηκαν περισσότερα χρήματα και επομένως οι Ηπειρώτες θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα.
Σε αυτό τους απαντάμε: Κατ’ αρχήν η Εγνατία κατασκευάστηκε με χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων (συμπεριλαμβανομένων και Ελλήνων), που δεν περιμένουν επιστροφή …χρημάτων. Όπου υπήρξε χρηματοδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο, πάλι χρήματα φορολογουμένων χρησιμοποιήθηκαν. Επιπλέον η Εγνατία κατασκευάστηκε σε Ηπειρωτικό έδαφος χιλιάδων στρεμμάτων, με αναγκαστικές απαλλοτριώσεις και με ισχνές αποζημιώσεις. Κάποια δάνεια τραπεζών, μπορούν να εξοφληθούν «εν ριπή οφθαλμού» από τα διόδια σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Επομένως, περνάμε στο στάδιο στην εξασφάλιση υπερκερδών των ιδιωτών που θα αναλάβουν την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου. Τι θα γίνει με αυτά τα υπερκέρδη? Θα το μάθουμε μετά από πολλά χρόνια, όπως τώρα μαθαίνουμε για τα εκατομμύρια των μιζών από την αγορά των ελικοπτέρων. Αμφιβάλλει κανένας? Πάμε παρακάτω…
Σε όλο τον κόσμο τα διόδια μπαίνουν σε συγκεκριμένες αποστάσεις και δεν υπάρχει  προηγούμενο 3 ή 4 σταθμών διοδίων σε μόλις 120 χιλιόμετρα.  Το λογικό θα ήταν από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Θεσσαλονίκη, να υπάρχουν πολλοί σταθμοί διοδίων για εισόδους αυτοκινήτων ανά περιοχή, αλλά οι οδηγοί να πληρώνουν σε όλη την διαδρομή σε δύο ή το πολύ τρεις σταθμούς. Δηλαδή, ο αυτοκινητιστής που θα μπαίνει στην Ηγουμενίτσα, δεν θα πληρώνει και στα Γιάννινα και στο Μέτσοβο και στα Γρεβενά και στην Κοζάνη και στα Μάλγαρα κι όπου αλλού. Ο Γιαννιώτης θα πληρώνει διόδια εισόδου και σε ένα ή δύο ακόμη στη Μακεδονία. Το ίδιο να ισχύει και στα άλλα διόδια εισόδων πόλεων. Κατά περίπτωση από τα άλλα διόδια πλην των συγκεκριμένων θα περνούν χωρίς να πληρώνουν. Όχι επειδή θα στηθούν διόδια όπου σχεδίασε η Εγνατία, οι οδηγοί θα πληρώνουν συνέχεια. Το συνολικό κόστος των διοδίων για ΙΧ από Ήπειρο προς Θες/ νικη και αντίστροφα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να φθάνει τα 10 ευρώ. Πόσο μάλλον που ο αυτοκινητόδρομος έχει ακόμη σοβαρές ελλείψεις, χωρίς Σταθμούς ξεκούρασης οδηγών, ούτε κάν  τουαλέτες (πλην κάποιων χημικών που δεν πλησιάζονται), χωρίς σταθμούς καυσίμων,  αλλά και χωρίς κόμβο εισόδου- εξόδου στα Γιάννινα!!!
Δυο- τρεις βουλευτές, λόγω προεκλογικής περιόδου, έκαναν κάποιες ερωτήσεις στη Βουλή, και επαναπαύθηκαν σε αυτές,  βέβαιοι ότι έκαναν το καθήκον τους. Το ίδιο και ο Περιφερειάρχης. Οι άλλοι βουλευτές της Ηπείρου? Γιατί όλοι μαζί δεν αποφάσισαν να πάνε και να διαμαρτυρηθούν στους αρμόδιους υπουργούς ή τον πρωθυπουργό? Πως εννοούν την υποστήριξη των συμφερόντων αυτών που τους έστειλαν στην Βουλή? Αρκούνται στην είσπραξη των παχυλών μισθών και «σφυρίζουν αδιάφορα»? Καλά μας κάνουν…

Άκουσα όμως μια σωστή πρόταση από τον Δήμαρχο Ιωαννίνων Θωμά Μπέγκα. Να γίνει μια ευρεία σύσκεψη όλων των φορέων, εκεί να εξεταστούν τόσο το θέμα των διοδίων, όσο και ο εμπαιγμός για το αεροδρόμιο, την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, την επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά κ.λ.π. 
 Κατ’ αρχήν να δούμε αν τελικά θα γίνει αυτή η συνάντηση και δεν μείνει στα λόγια… Στη συνέχεια –αν γίνει-, θέλουμε να ελπίζουμε ότι όλοι μαζί θα πάνε στην Αθήνα και θα «κτυπήσουν την γροθιά τους» στα γραφεία υπουργών και αρμοδίων, ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ και όχι ΕΚΛΙΠΑΡΩΝΤΑΣ. Αλλά για αυτό θα τα ξαναπούμε…
Προς τα παρόν, εμείς οι "αφελείς" Ηπειρώτες του καναπέ, θα πληρώσουμε ότι μας ζητήσουν και το χειρότερο ξέρετε ποιο θα είναι? Πολύ σύντομα, πατώντας πάνω στην ανάγκη μας να πηγαίνουμε γρήγορα στον προορισμό μας και μη έχοντας εναλλακτική λύση, θα ζητήσουν αύξηση των διοδίων, μετά από λίγο νέα αύξηση και πάει λέγοντας. Μήπως έχετε την εντύπωση ότι κάτι τέτοιο δεν μας περιμένει και στην Ιόνια Οδό?

Μοναδική ευκαιρία για να αποφύγουμε αυτές τις καταστάσεις, είναι η ΑΜΕΣΗ αντίδραση όλων των Ηπειρωτών, Κερκυραίων, Αιτωλοακαρνάνων, Λευκαδιτών κ.λ.π. ΤΩΡΑ με κάθε νόμιμο τρόπο… Σε αντίθετη περίπτωση εμείς οι "αφελείς " Ηπειρώτες, θα πληρώνουμε, θα πληρώνουμε και οι έξυπνοι θα κερδίζουν, θα κερδίζουν… Το θέμα όμως είναι, αν θέλουμε να μεταφράζουν αυτοί οι τύποι την  μετροπάθειά μας σαν αφέλεια, για να μας ξεζουμίζουν… Στο χέρι μας είναι να τους κάνουμε να αλλάξουν γνώμη …

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη